Årsmöte 2017

Bakåtpil
Nils öppnade mötet

Medlemmarna

Då har JRSK´s årsmöte för 2017 varit. Det var en trevlig tillställning med ca 90 deltagare som började kl

16.00. Nils öppnade mötet, som klarades av på ett bra sätt med en väl förberedd valberedning som hade förslag till alla poster. Protokollet kommer att finnas på hemsidan så fort som det är justerat och klart. För mötet valdes Eva Andreasson till ordförande och Ulla Sjöstedt till sekreterare.

Nya funktionärerna

Mötets ordförande och sekreterare

Kassören Stefan pekar med hela handen

Nils avtackar de gamla funktionärerna

Vi fick en ny sekreterare (Pia Frredriksson), revisor (Gunnar Frej), webbmaster (Claes Engelin) och 3 nya klubbmästare (Camilla och Nowak Ljungberg samt Stig Larsén). När mötet avslutades så fick alla gamla funktionärer en flaska vin som tack för det gångna verksamhetsåret.

Mats visar alla gästflaggorna

Efter detta visade Mats och Ulla Wångdahl bilder från sin jordenruntsegling, ”Jorden runt på 90 minuter” och detta var ett uppskattat inslag. Många skratt blev det när Mats och Ulla tog fram alla sina gästflaggor från de olika länderna. Det var flera av de som gjort varvet som kände igen sig när de såg bilderna.

Efter detta serverades middagen som bestod av en buffé med kalla rätter. Maten var god och det mesta tog slut. Stämningen var hög i lokalen och det var ett ständigt sorl av muntert samtalande och goda skratt. Efter kaffe och kaka fortsatte minglet och några av medlemmarna valde att avsluta kvällen.

Middagen

Lokalen som vi använder i svenska sjömanskyrkan är mycket bra och alla verkar nöjda med att vi har våra möten där. Nu ser vi fram emot ett nytt verksamhetsår med trevliga aktiviteter och focus ligger på 30 års jubileét som skall firas på Hälsö.

Hans

webbredaktör